1 Tenaga yang paling kuat di dunia yang 1 ini adalah kasih sayang. Tanpa kasih sayang kita tak akan ber 1. Hormati dan sayangilah kerana Allah yang 1. Kita, 1 Agama, 1 Al-Quran, 1 Kiblat, 1 hari Merdeka, 1 hari raya, 1 Negara dan 1 Dunia. Jangan kerana 1 sebab kita bermusuh antara 1 sama lain. Kekuatkan ikatan 1 ini semoga tercapai 1 matlamat iaitu Sinar Kasih Sayang 1 Dunia...
بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Pernah saya dengar kata² yang boleh dikongsi bersama
|Ilmu bukan pada orang dewasa @ orang yang belajar tinggi sahaja, jadi janganlah kita tunjuk ego seolah kita mengetahui segalanya. Walaupun sesuatu teguran positif @ ilmu datang dari seorang budak kecil. Terimalah|

Terima Kasih Pada Yang Sudi Ziarah Disini, Pandangan Sahabat² mungkin lebih baik dari saya. Sama²lah kita berkongsi ilmu untuk hari ini dan masa depan kita dan semua... Sampaikan Komen Pendapat sahabat...Mudah²an kita dapat memperbaiki diri menjadi lebih baik.Terima Kasih...
Perjalanan Kisah Kasih Azriey... http://www.facebook.com/sinarmawaddah

Saturday, August 20, 2011

Pandanglah Dengan Mata Hati | Ramadhan Bulan Kasih Sayang |


Kemaskini dan Ulang kembali | 9/8/09 Tarikh Asal |


Bulan Ramadhan adalah bulan puasa bulan menahan makan minum dan nafsu. Bulan ini bulan menambah keinsafan kita, setelah hari² perut sentiasa kenyang di bulan² yang lain. Dalam kita kekenyangan mungkin ada ketika kita lupa pada mereka dalam kelaparan kebuluran. Marilah sama² kita renung²kan dan sebelum ini pun saya dah buat banyak lampiran seperti ini. Kali ini saya nak mengimbas kembali diri saya sendiri tentang bertapa perlunya kita bersyukur dengan menambah serba sedikit gambar disini. Renungan mata mungkin tak dapat menggambarkan apa² masej dari segi penulisan @ imej² yang dilampirkan tapi renungan mati hati yang penuh dengan keikhlasan dan kasih mungkin dapat melahirkan erti bersyukur dan keinsafan pada diri kita.

Bersyukur Alhamdullillah jika hanya dibibir siapa sahaja mampu lakukannya, tapi biarlah ia lahir dari keikhlasan hati dan menzahirkan keikhlasan itu. Janganlah hanya mampu lafaz syukur tapi hati dan diri kosong. Buktikanlah erti kesyukuran itu sepertimana membuktikan perkataan syukur dari bibir. Contoh: Kita beli kereta baru, Gembira tak kira dah dapat kereta baru tu dengan lafaz syukur tak terhingga tapi sayang malam pi disko bawa wanita seksi minum arak dll. sepatutnya kenalah manfaat ia kejalan kebaikan ( keberkhatan )



Lihatlah untuk sesuap nasi kehidupan mereka terlalu pilu. Makan atas pasir dan beratur panjang. Itu rezeki hari ini esok lusa? Kesihatan? janganlah kita anggap rezeki melimpah kita hari ini menjamin kehidupan kita esok hari. Bersyukurlah kita.



Budak comel bersama tengkorak dihalaman permainan. Kasih sayang seorang kakak yang tak bermaya mendukung adiknya ( klik gambar lihat bertapa kurusnya adik tu )






Apakah punca² terjadinya begini ? Setiap sesuatu terjadi selalunya berpunca dari kesilapan manusia itu sendiri. Janganlah kerna kesilapan kita menyebabkan generasi kita menanggungnya... Janganlah abaikan kasih sayang dalam hidup. Lahirkanlah kasih sayang dalam segala hal. Carilah jawapan kehidupan sebenar dan carilah keberkhatanNya.


"Peperangan" Adakah ini puncanya? @ Tanpa Kasih Sayang Yang Kian Rapuh ?
Sama2lah kita fikirkan...
| APA YANG PENTING KERJASAMA |

Ingatlah.....

Ujian bukan bererti pada kesusahan kesakitan sahaja, senang lenang kaya raya juga adalah ujian.
Janganlah anggap kesenangan adalah nikmat semata² kerana ia hanya pinjaman dan sementara.

Bersyukurlah kita...

0 Komen disini:

Kembali ke Halaman Utama