1 Tenaga yang paling kuat di dunia yang 1 ini adalah kasih sayang. Tanpa kasih sayang kita tak akan ber 1. Hormati dan sayangilah kerana Allah yang 1. Kita, 1 Agama, 1 Al-Quran, 1 Kiblat, 1 hari Merdeka, 1 hari raya, 1 Negara dan 1 Dunia. Jangan kerana 1 sebab kita bermusuh antara 1 sama lain. Kekuatkan ikatan 1 ini semoga tercapai 1 matlamat iaitu Sinar Kasih Sayang 1 Dunia...
بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Pernah saya dengar kata² yang boleh dikongsi bersama
|Ilmu bukan pada orang dewasa @ orang yang belajar tinggi sahaja, jadi janganlah kita tunjuk ego seolah kita mengetahui segalanya. Walaupun sesuatu teguran positif @ ilmu datang dari seorang budak kecil. Terimalah|

Terima Kasih Pada Yang Sudi Ziarah Disini, Pandangan Sahabat² mungkin lebih baik dari saya. Sama²lah kita berkongsi ilmu untuk hari ini dan masa depan kita dan semua... Sampaikan Komen Pendapat sahabat...Mudah²an kita dapat memperbaiki diri menjadi lebih baik.Terima Kasih...
Perjalanan Kisah Kasih Azriey... http://www.facebook.com/sinarmawaddah

Friday, November 06, 2009

Belajarlah Bagaimana Untuk Hidup


Kalau boleh kita ingin berubah menjadi orang yang positif sekelip mata. Berjimat cermat, senyum pada pagi dan sebelum tidur, disiplinkan diri berpakaian kemas dan pelbagai tip lagi. Terlalu banyak tip yang kita tahu dan kalau boleh kita mahu lakukan semuanya.. Kemudian, menjadi manusia yang baru dalam waktu yang singkat. Terlalu sukar, dan kita selalunya gagal.

Sebenarnya berusaha untuk berubah dalam sekelip mata dengan mengamalkan puluhan tip itu secara serentak, bukan satu tindakan yang tepat. Kita sebaliknya perlu mengambil satu, dua atau tiga tip dan perkukuhkannya dalam diri dahulu. Percayalah, akan sampai masanya nanti tip² itu akan menjadi darah daging kita dan kita akan mengamalnya secara spontan.

Sebaik tip itu sudah menjadi sebahagian daripada diri kita, barulah kita amalkan tip yang baru pula. Jangan lupa, ambil satu, dua atau tiga tip sahaja dahulu untuk dijadikan ia sebagai amalan hidup. Kita cuba amalkan cara ini sehinggalah segala tip atau amalan hidup yang positif itu mengalir didalam darah kita. Cara ini lebih baik dari kita cuba mengamalkan puluhan tip amalan hidup yang positif secara serentak, tapi semua gagal. Sama²lah kita renung²kan.

Doakan azriey sinarmawaddah dan kita semua mampu jadi yang terbaik kearah positif. Aminnn…

p/s: Selagi kita masih hidup, teruskanlah belajar bagaimana untuk hidup kearah positif. Jangan anggap kecelakaan itu pemusnah kehidupan, kadang² ia penyelamat hari dihadapan...

Sesuatu yang terjadi mesti bersebab, carilah jawapannya. Jangan biarkan ia berlalu tanpa berfikir sesuatu …

5 Komen disini:

♡ m.a.w.a.r_ b.e.r.d.u.r.| ♡ said...

Btol tu awak...sesuatu yang berlaku misti bersebab...dan kite misti terus belajar bagaimana untuk hidup supaya dipengakhiran hidup nanti kita tak tergolong dalam golongan yang penuh kekesalan kerana gagal untuk hidup.

~UmmU SoLehah~ said...

^_^salam ..

kita sememangnya tidak dpt mencapai kesempurnaan dalam hidup..
dan pasti berlaku 'ketidakpuashatian' terhadap diri kita..

namun, walau apa keadaan sekalipun, kita harus berusaha mendidik diri..

menjadi lebih baik dari sehari kesehari..

Hari ini lebih baik dari semalam..
dan esok pula lebih baik dari hari ini..

'Istiqamah'mengerjakan yg baik2..
dan 'istiqamah' juga meninggalkan perkara yg tidak baik..

Faarihin said...

salam..

betul la tu.. tap kadang2 sy sukar nak praktikkan sesuatu tip itu.. lepas ni.. leh la berguru ngan tok guru azriey ni yer.. hehehe.. (^__^)

AsNiza said...

from cradle to the grave..

Azriey SinarMawaddah said...

Asniza - dari buaian hingga ke liang kubur " ayat power tu" tq

Faaarihin " fire facebook" hehehe! - kita sama² kongsi ilmu. insyaAllah kita mampu jd yang terbaik dengan usaha dan kesabaran serta dont be gelojoh² ( buat satu²). "faarihin nih suka bergurau dgn sy dlm facebook."

Ana dan mawar terima kasih sudi berkongsi disini...

add saya di facebook

sinarmawaddah@gmail.com

Kembali ke Halaman Utama