1 Tenaga yang paling kuat di dunia yang 1 ini adalah kasih sayang. Tanpa kasih sayang kita tak akan ber 1. Hormati dan sayangilah kerana Allah yang 1. Kita, 1 Agama, 1 Al-Quran, 1 Kiblat, 1 hari Merdeka, 1 hari raya, 1 Negara dan 1 Dunia. Jangan kerana 1 sebab kita bermusuh antara 1 sama lain. Kekuatkan ikatan 1 ini semoga tercapai 1 matlamat iaitu Sinar Kasih Sayang 1 Dunia...
بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Pernah saya dengar kata² yang boleh dikongsi bersama
|Ilmu bukan pada orang dewasa @ orang yang belajar tinggi sahaja, jadi janganlah kita tunjuk ego seolah kita mengetahui segalanya. Walaupun sesuatu teguran positif @ ilmu datang dari seorang budak kecil. Terimalah|

Terima Kasih Pada Yang Sudi Ziarah Disini, Pandangan Sahabat² mungkin lebih baik dari saya. Sama²lah kita berkongsi ilmu untuk hari ini dan masa depan kita dan semua... Sampaikan Komen Pendapat sahabat...Mudah²an kita dapat memperbaiki diri menjadi lebih baik.Terima Kasih...
Perjalanan Kisah Kasih Azriey... http://www.facebook.com/sinarmawaddah

Wednesday, June 02, 2010

Anjakan Paradigma Membaca Dan Mendengar | Nota Hukum Riba Dan Pelaburan |

Tiap kali sembahyang tak pernah putus berdoa “ Ya Allah murahkanlah rezeki bagi diri hamba mu ini, permudahkanlah jalan rezeki bagi hamba mu ini…” tapi apakah usaha @ jalan yang diambil untuk memurahkan rezeki dan memudahkan jalan rezeki ?. Bukankah mencari ilmu dan keberkatan itu ? Rezeki takkan datang bergolek dan rezeki tak semudah ABC… Tanpa ilmu sesuatu mungkin tak akan dapat dinikmati dengan baik. Dengan ilmu tapi tanpa keberkatan tak berkekalan…maka marilah kita cari keberkatan itu…

Sebelum ini saya telah buat banyak lampiran tentang hukum perniagaan dari sumber² yang kuat dan ternama tapi saya dah PADAM dr blog ini kerana masih ramai yang tak paham dan ada yang kata saya terlalu fanatik mempercayai kata² ustaz dan tak mahu majukan diri menambah pendapatan dengan Biz yang mereka cadangkan. Susah untuk terangkan pada orang yang dah fanatik dalam Biz "meragukan"... .

Sebenarnya, sebelum saya masukkan lampiran dari Ustaz Zaharuddin, Ustaz Kazim dan Ustaz Shamsuri dalam blog saya ni, Saya menghayati dan memahaminya berulang kali dahulu, barulah saya melampirkan disini.

Salah satu sebab tak faham, mungkin tak baca habis dan tak dengar habis serta tak mengulangnya banyak kali untuk memahami, yang paling “kuat” tak mahu cari ilmu untuk mendapat keberkatan dan hanya nampak duit sebagai lambang kebahagiaan.

Kali ni saya nak lebih memudahkan sahabat² yang ingin memahami Hukum Halal Haram (Riba) dalam kehidupan. Ilmu Hukum Riba dan Pelaburan ini bukan bererti pada individu yang berniaga @ yang masuk MLM sahaja perlu tahu tapi ilmu perlu pada kita semua. Tak rugi cari ilmu…

Video dari Ustaz Zaharuddin saya dah buat dlm Format mp3 dan nota² dalam lampiran blog saya @ mana² web ustaz serta ilmu yang bermanfaat sahabat² Copy dan Paste “save” dalam Notepad .txt. Masukan mp3 dan nota dalam h/p. Bila ada kelapangan bolehlah baca dan dengar. Jika tak faham juga walaupun diulang banyak kali, carilah Ustaz yang berkelayakan untuk bertanya… Saya sekadar berkongsi disini. Bukankah itu satu ANJAKAN PARADIGMA " dari dgr lagu kepada dengar dan membaca ilmu² yg bermanfaat dalam h/p " ?

Perlukah aku ada alasan, tiada masalah nak dengar dan membaca semuanya ni ? sedangkan moto leh buat "macam diatas" ada pula masa memikir untuknya ? "saya renung untuk diri saya sendiri"

Mp3 Ceramah Ustaz Zaharuddin dalam Bab Hukum Riba dan Pelaburan.


Ustaz Zaharuddin - Dosa Riba


Ustaz Zaharuddin - Jenis Riba


Ustaz Zaharuddin - Konsep Pelaburan


Ustaz Zaharuddin - Pelaburan Hukumnya


Ustaz Zaharuddin - Pelaburan Hukumnya 2

p/s : Jika kita permudahkan jalan hidup orang dengan ikhlas kerana Allah, InsyaAllah jalan hidup kita akan dipermudahkan...

Teringat saya pada rancangan Tanyalah Ustaz. Ustaz Zaharuddin berkata " Jika nak masuk mana² MLM biarlah yang ada Penasihat Syariah...".

1 Komen disini:

Azriey SinarMawaddah said...

Perlukah aku ada alasan, tiada masalah nak dengar dan membaca semuanya ni ? sedangkan moto leh buat "macam diatas" ada pula masa memikir untuknya ? "saya renung untuk diri saya sendiri"

Kembali ke Halaman Utama