1 Tenaga yang paling kuat di dunia yang 1 ini adalah kasih sayang. Tanpa kasih sayang kita tak akan ber 1. Hormati dan sayangilah kerana Allah yang 1. Kita, 1 Agama, 1 Al-Quran, 1 Kiblat, 1 hari Merdeka, 1 hari raya, 1 Negara dan 1 Dunia. Jangan kerana 1 sebab kita bermusuh antara 1 sama lain. Kekuatkan ikatan 1 ini semoga tercapai 1 matlamat iaitu Sinar Kasih Sayang 1 Dunia...
بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Pernah saya dengar kata² yang boleh dikongsi bersama
|Ilmu bukan pada orang dewasa @ orang yang belajar tinggi sahaja, jadi janganlah kita tunjuk ego seolah kita mengetahui segalanya. Walaupun sesuatu teguran positif @ ilmu datang dari seorang budak kecil. Terimalah|

Terima Kasih Pada Yang Sudi Ziarah Disini, Pandangan Sahabat² mungkin lebih baik dari saya. Sama²lah kita berkongsi ilmu untuk hari ini dan masa depan kita dan semua... Sampaikan Komen Pendapat sahabat...Mudah²an kita dapat memperbaiki diri menjadi lebih baik.Terima Kasih...
Perjalanan Kisah Kasih Azriey... http://www.facebook.com/sinarmawaddah

Friday, November 20, 2009

Renungan Bergambar | Rasopariso DiHati |

Ayat² pendek, mesej² pendek @ kata² hikmah yang pendek kadang² mampu membuka minda saya untuk mencari dan memahaminya lebih jauh lagi. Saya suka simpan ayat² macam ni, selalunya masa berbual dengan kawan² @ sesiapa sahaja. Jika dalam berbual tu secara tersepontan keluar kata² yang power nih, saya mesti simpan. Tak kiralah, sama ada dari bibir saya sendiri @ dari sesiapa saja. janji ayat tu sempoi dan dalam.

Rasopariso lagu XPDC album terbaru nih, saya dengar dari carta MuzikFm terus terpikat dengan nada dan liriknya. Budi Baik susah nak digambarkan, ia bukan diwajah tapi dihati. Pandai diorang nih buat lirik. Itulah seni, makin dicari jawapan makin hebat kualitinya kita miliki.

"Hidup umpama aiskrim, Nikmatilah ia sebelum cair"
Apa nikmat yang perlu kita nikmati sebelum ianya berakhir ? janganlah kita sia²kan hari kita dengan pekara² yang tak berfaedah.Manfaatlah masa kita ni :)
Renunglah lagi, jauh lagi maksud ayat nih :)

Allah menguji keikhlasan bila sendirian, Allah memberi kedewasaan bila ada masalah, Allah melatih kesabaran dalam kesakitan, Allah tak pernah mengambil sesuatu yang kita sayang kecuali menggantikan dengan yang lebih baik...

Ayat yang akhir ni, mesti mereka yang bercinta fikir, wow! kalau perpisahan itu terjadi pada orang yang dicintai dan disayangi akan digantikan yang lebih baik. Mesti terbayang yang lebih cun kan? DIGANTIKAN DENGAN YANG LEBIH BAIK maksudnya mungkin masa yang telah disia²kan, kejahilan, keimanan yang goyang dan sebagainya lagi sebelum ini dapat diperbaiki menjadi lebih baik, ni pun telah digantikan dengan lebih baikkan ?. Kadang² kita ni apabila sesuatu yang tak diingini berlaku baru nak sedar kesilapan diri ... Jadi sebelum kita terlupa yang indah @ yang disayangi itu juga adalah ujian, kita sedar²kanlah diri kita sentiasa... InsyaAllah kita mampu jadi yang terbaik untuk semua dimuka bumi ini... :)

Doakan saya sama ye :)

6 Komen disini:

Ratu Syahadah said...

Salamunalaik wbt..

Wa2.. mkn eskrem sorg2 jerk. xbelanja pon kt sy skali. hu2. ap2 pn, nice words from az. hope kata2 tu buat kita sm2 bfikir. insyaAllah!=)

P/s : We should appreciated our life nicely..

Mawar_berduri said...

salam...
mendalam sungguh maksud kata2 tu....

bila bersendirian...mase tu la kita akan muhasabah diri kan?....
bila kita dalam kesakitan....kita kena ingat tu ujian allah s.w.t ...lagipun ble kita sakit dapat menghapuskan dosa2 kecil...btol tak azriey?

Faarihin said...

Salam..
dah boleh dah..
jadi model makan aiskem..
lepas ni minta keje kat aiskem mat cool eh.. huhuhu..


Hidup umpama aiskrim, nikmatilah ia sebelum cair.. wah.. sangat2 tersirat disebalik yg tersurat..

Azriey SinarMawaddah said...

waalaikumsalam, tiga gadis yang berilmu mengomen saya nih.terima kasih banyak² ye.

soalan mawar - bila sendirian bgs kita muhasabah diri, bgs klu berfikiran begitu.mudahan kita dpt perbaiki diri.jika dalam masalah jgn bersendirian takut nnt terikut syaitan "syaitan suka orang yg dok sndirian".

sakit menghapuskan dosa² kecil jika kita mengangap itu adalah ujian Allah tp jika mengeluh dan tak boleh terima kenyataan, jaga² kekadang disitu kita boleh lakukan dosa besar dgn kesilapan berkata² @ sebagai...

Faarihin - ingat mat cool ingatlah azriey hehehe! dan ingatlah renungan pendek ini HIDUP UMPAMA AISKRIM...

Mohd Rashdan Bin Abd Rahim said...

Hang kata kesunyian, tiada awek, lakonan semata-mata kot,cuba hang tgk sekali 3 gadis mai komen, teruskan usaha hang, manala tau seorang sangkut nanti, he he.

Azriey SinarMawaddah said...

hahaha! ini dalam blog Rashdan, tak sama dengan realiti. sebaliknya, aku tak macam yang hgpa nmpk dan bayangkan..Aku disini dan di facebook, ya aku mengaku ada yg email dan sebagai tapi hanya disini, datang dan pergi umpama main tarik tali.ntah la, susah nak bermain cerita pasal hal begini. tunggu dan lihat jelah apa kesudahan aku dgn kehidupanku...

Kembali ke Halaman Utama