1 Tenaga yang paling kuat di dunia yang 1 ini adalah kasih sayang. Tanpa kasih sayang kita tak akan ber 1. Hormati dan sayangilah kerana Allah yang 1. Kita, 1 Agama, 1 Al-Quran, 1 Kiblat, 1 hari Merdeka, 1 hari raya, 1 Negara dan 1 Dunia. Jangan kerana 1 sebab kita bermusuh antara 1 sama lain. Kekuatkan ikatan 1 ini semoga tercapai 1 matlamat iaitu Sinar Kasih Sayang 1 Dunia...
بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Pernah saya dengar kata² yang boleh dikongsi bersama
|Ilmu bukan pada orang dewasa @ orang yang belajar tinggi sahaja, jadi janganlah kita tunjuk ego seolah kita mengetahui segalanya. Walaupun sesuatu teguran positif @ ilmu datang dari seorang budak kecil. Terimalah|

Terima Kasih Pada Yang Sudi Ziarah Disini, Pandangan Sahabat² mungkin lebih baik dari saya. Sama²lah kita berkongsi ilmu untuk hari ini dan masa depan kita dan semua... Sampaikan Komen Pendapat sahabat...Mudah²an kita dapat memperbaiki diri menjadi lebih baik.Terima Kasih...
Perjalanan Kisah Kasih Azriey... http://www.facebook.com/sinarmawaddah

Friday, August 21, 2009

Antara Niat, Sunat Dan Wajib | Ramadan |

Assalammualaikum, Salam Kasih sayang saya pada pembaca yang dikasihi. Bulan yang dinanti² Ramadan Tahun 2009 Sudah tiba. Saya mengambil kesempatan disini mengucapkan Selamat menjalani ibadah berpuasa pada semua dan semoga kita sama² dapat menyempurnakan ramadan kita dengan sebaik mungkin. InsyaAllah...

Tahun ini mesti ramai yang pasang niat yang sempoi² untuk menyambut Hari raya AidilFitri , sebelum itu puasa RAMADAN macam mana? Tak nak ke pasang niat juga? baik kita pasang niat untuk menyambut ramadan sebaik mungkin. Begitu juga dengan niat nak pergi bersolat tarawih, mesti ramai cakap, Tarawih setahun hanya sebulan, tahun ni tak mau lepas peluang, nak ambil peluang pi berjemaah beramai² (Bagus²). Tapi dalam niat itu jangan lupa sempurnakan yang wajib ( solat lima waktu). Baru lengkap @ sempurna tarawih. Mungkin ramai antara kita buat yang sunat dan yang wajib diabaikan ( solat Fardhu diabaikan, sunat dikejar²nya, dan ada juga yang niat nak pi sebab nak menunjuk, nak pi makan, ramai kawan menyembang dan macam² lagi ). Pastikan kita betulkan niat dan sempurna yang wajib, moga sunat kita diberkhati...

Pada menjelangnya hari raya, Kita umat² islam dipagi harinya pasang niat nak pi sembahyang Sunat Hari Raya. Bangun seawal² pagi, ada yang lupa dan ada yang buat² lupa solat subuh, punya seronok nak sambut hari raya dengan macam² persiapan diri dan rumah. Hari raya Masjid Surau semua tempat mesti penuh, siap padat hingga ada yang terpaksa sembahyang diluar. Punya bagusnya hari tu, Tapi disitu mungkin ada yang sembahyang setahun dua kali sahaja, dirinya hanya mendirikan solat SUNAT AidilFitri Dan AidilAdha. Kalau ini terjadi diantara kebanyakkan kita @ diri kita, Dimanakah Sinar Ramadan dan nikmat Ramadan sebenar? Dapatkah kita Mawaddahkan diri dipagi hari raya bersama keluarga islam kita?

Moga kita tak tergolong dalam golongan yang kerugian... Selamat Berpuasa dari saya Azriey SinarMawaddah.

2 Komen disini:

Faarihin said...

Salam..

ada juga yang niat pi tarawikh nak dpt mkn free je.. adeh..

Slamat menjalani ibadah puasa Incek Sinar.. opsss.. terpanggl incek lor.. huhuhuhu. (^__^)

Kerna Kasih Azriey Sinar said...

Salam Ramadan, Moga kita pi tarawih niat yang betul. Fariihin pun jgn pi sbb nak ushar pak we (mengorat) plak hehehe!

Kembali ke Halaman Utama