1 Tenaga yang paling kuat di dunia yang 1 ini adalah kasih sayang. Tanpa kasih sayang kita tak akan ber 1. Hormati dan sayangilah kerana Allah yang 1. Kita, 1 Agama, 1 Al-Quran, 1 Kiblat, 1 hari Merdeka, 1 hari raya, 1 Negara dan 1 Dunia. Jangan kerana 1 sebab kita bermusuh antara 1 sama lain. Kekuatkan ikatan 1 ini semoga tercapai 1 matlamat iaitu Sinar Kasih Sayang 1 Dunia...
بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Pernah saya dengar kata² yang boleh dikongsi bersama
|Ilmu bukan pada orang dewasa @ orang yang belajar tinggi sahaja, jadi janganlah kita tunjuk ego seolah kita mengetahui segalanya. Walaupun sesuatu teguran positif @ ilmu datang dari seorang budak kecil. Terimalah|

Terima Kasih Pada Yang Sudi Ziarah Disini, Pandangan Sahabat² mungkin lebih baik dari saya. Sama²lah kita berkongsi ilmu untuk hari ini dan masa depan kita dan semua... Sampaikan Komen Pendapat sahabat...Mudah²an kita dapat memperbaiki diri menjadi lebih baik.Terima Kasih...
Perjalanan Kisah Kasih Azriey... http://www.facebook.com/sinarmawaddah

Wednesday, September 30, 2009

Fesyen Rambut Masa Kini

Zaman sekarang semuanya mahu kelainan, mahu perhatian, mahu keseronokkan, mahu bersaing, mahu lain dari yang lain dan macam² lagi mahunya sampai kadang² golek kepala dibuatnya. Fesyen Rambut, mahu ke kita buat sampai tahap begini jika harga rm 200? kenapa saya bertanya begini? sebab riwayat rambut untuk kekal begini paling lama hanya sebulan sahaja, paling cepat dua minggu sahaja untuk bergaya. Tak ke rasa rugi? Lebih baik buat amal @ perkara yang lebih berfaedah dari berfesyen lebih² dan buang duit banyak². Itu hak kehendak masing², sekadar pandangan saya.

p/s: Ya duit tak boleh dibawa mati, Tapi dengan duit kita boleh buat sedekah jariah, amal kebajikan dll yang kekal kemati...

Dari Abu Hurairah r.a. bahawa Nabi Muhammad s.a.w. bersabda: "Apabila seorang manusia mati, putuslah (tulisan pahala) amalan (setakat itu) Kecuali tiga perkara (yang akan berlanjutan tulisan pahalanya) iaitu sedekah jariah atau ilmu yang memberi faedah kepada orang lain atau anak yang soleh yang berdoa untuknya."
(Hadith Sahih - Riwayat Imam Ahmad)
Tazkitah Sedekah
















4 Komen disini:

Mawar_berduri said...

benda pelik2 jugak la yang diorang ni suke ...rambut elok2 nak di tobek2..huhuhu...

Kerna Kasih Azriey Sinar said...

Betul tu Mawar, bukan setakat rambut. pe² saja yang sempurna ciptaan diubah suainya demi kepuasan. Ciptaan Yang maha Esa pun diubah suai " tak bersyukur" inikan pula ciptaan manusia... Contoh kereta, dah lawa dan dah elok dicipta untuk pemanduan di overload enjin "Turbo" dll...

Pei Pan said...

Impak globalisasi menjadikan ini seakan budaya - moden kononnya. Saya paling tak suka rambut yang diwarna tak kiralah warna air karat, ungu, biru dan entah apa-apa warna lagi.

Kerna Kasih Azriey Sinar said...

ramai yg tak memahami sebab itu diorang lakukan..didikkan agama perlu bermula dr ibubapa untuk diwarisi anak². susah untuk bercerita tentang didikkan, ia bkn hanya perlu pada pelajaran tp merangkumi semua aspek termasuk makan minum yg diberi dr hasil kerja dll ( berkat @ sebalik). tentang warna rambut, kenapa ia diwarnakan? (niat) atas sbb kesihatan @ tiru fesyen? seorang ustaz berkata: hidup ada dua pilihan, berkat & seronok.pilihlah antara 1.klu berkat ia akan kekal klu seronok pasti ada masalah (tak kekal). cubalah buat yg tak kekal ( seronok)mewarna rambut. 1 hari nnt pasti ada kesan negatifnya.

Kembali ke Halaman Utama