1 Tenaga yang paling kuat di dunia yang 1 ini adalah kasih sayang. Tanpa kasih sayang kita tak akan ber 1. Hormati dan sayangilah kerana Allah yang 1. Kita, 1 Agama, 1 Al-Quran, 1 Kiblat, 1 hari Merdeka, 1 hari raya, 1 Negara dan 1 Dunia. Jangan kerana 1 sebab kita bermusuh antara 1 sama lain. Kekuatkan ikatan 1 ini semoga tercapai 1 matlamat iaitu Sinar Kasih Sayang 1 Dunia...
بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Pernah saya dengar kata² yang boleh dikongsi bersama
|Ilmu bukan pada orang dewasa @ orang yang belajar tinggi sahaja, jadi janganlah kita tunjuk ego seolah kita mengetahui segalanya. Walaupun sesuatu teguran positif @ ilmu datang dari seorang budak kecil. Terimalah|

Terima Kasih Pada Yang Sudi Ziarah Disini, Pandangan Sahabat² mungkin lebih baik dari saya. Sama²lah kita berkongsi ilmu untuk hari ini dan masa depan kita dan semua... Sampaikan Komen Pendapat sahabat...Mudah²an kita dapat memperbaiki diri menjadi lebih baik.Terima Kasih...
Perjalanan Kisah Kasih Azriey... http://www.facebook.com/sinarmawaddah

Thursday, February 24, 2011

Penjelasan Ustaz Zaharuddin Tentang AURAT

.
.
.


Nota dibawahadalah kata² Ustaz Zaharuddin dalam video diatas...

Ada orang bertanya kepada saya. “Kenapa Islam mewajibkan Tutup Aurat, memakai etika tertentu, mesti pakai tudung, pakai stoking, pakai pakaian tak boleh nipis, tak boleh nampak tubuh badan dan sebagainya”?
Mereka kata undang² ni undang² yang beku ‘jumud’ dan tak boleh pakai zaman sekarang ni.. Zaman sekarang ni bebas, orang nak pakai apa pun suka hati dia la..

Maka saya kata begini, nak jawab senang saja..
“Saya nak tanya kepada anda, kalau anda nak masuk ke dalam satu² hotel 5 bintang bolehkah anda pakai kain pelikat atau kain batik saja?”
Tentu lah tak boleh, silap² kena sepak dengan body guard dia nanti..

Jadi, kenapa anda tak marah undang² yang letak etika² kod tertentu untuk masuk hotel² 5 bintang tetapi kenapa anda marah Islam yang meletak etika kod pakaian untuk umat Islam?

Tuan² yang bekerja di menara telekom, bolehkah tuan² masuk menara telekom pakai selipar jepun? Bolehkah?, ataupun pakai tuala saja. Bolehkah?
Bolehkah kita kata suka hati aku la nak pakai tuala ka apa pun.. ini hak peribadi aku..
Arghhhh… jgn suruh aku pakai baju begitu, begini.. Ini semua undang² kuno…
Ha.. kenapa tak kata kat bos anda begitu?

Itu sedikit kata² UZAR di dalam video tersebut.. Jadi sama²lah kita dengar untuk mengetahui apa penjelasan UZAR tentang Aurat ini..


Mesti Dengar...

P/s: Kepada yang masih belum bersedia tu jangan tunggu sampai dah nak mati baru nak bersedia.. Masa tu nak buat apa lagi??? Dah tak sempat dah... Ingatlah bahawa kita semua akan MATI, cuma waktunya sahaja kita tidak tahu.. Ingatlah bahawa dunia ini hanya Sementara dan Akhirat itu kekal selamanya..



Fikir²kan & Renung²kan.. Selamat Beramal....
Blog Adik: Ash Sinar

1 Komen disini:

Azriey SinarMawaddah said...

Kepada yang masih belum bersedia tu jangan tunggu sampai dah nak mati baru nak bersedia.. Masa tu nak buat apa lagi??? Dah tak sempat dah... Ingatlah bahawa kita semua akan MATI, cuma waktunya sahaja kita tidak tahu.. Ingatlah bahawa dunia ini hanya Sementara dan Akhirat itu kekal selamanya..

Kembali ke Halaman Utama