1 Tenaga yang paling kuat di dunia yang 1 ini adalah kasih sayang. Tanpa kasih sayang kita tak akan ber 1. Hormati dan sayangilah kerana Allah yang 1. Kita, 1 Agama, 1 Al-Quran, 1 Kiblat, 1 hari Merdeka, 1 hari raya, 1 Negara dan 1 Dunia. Jangan kerana 1 sebab kita bermusuh antara 1 sama lain. Kekuatkan ikatan 1 ini semoga tercapai 1 matlamat iaitu Sinar Kasih Sayang 1 Dunia...
بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Pernah saya dengar kata² yang boleh dikongsi bersama
|Ilmu bukan pada orang dewasa @ orang yang belajar tinggi sahaja, jadi janganlah kita tunjuk ego seolah kita mengetahui segalanya. Walaupun sesuatu teguran positif @ ilmu datang dari seorang budak kecil. Terimalah|

Terima Kasih Pada Yang Sudi Ziarah Disini, Pandangan Sahabat² mungkin lebih baik dari saya. Sama²lah kita berkongsi ilmu untuk hari ini dan masa depan kita dan semua... Sampaikan Komen Pendapat sahabat...Mudah²an kita dapat memperbaiki diri menjadi lebih baik.Terima Kasih...
Perjalanan Kisah Kasih Azriey... http://www.facebook.com/sinarmawaddah

Tuesday, October 13, 2009

Koleksi Fesyen Rambut D'SinarMawaddah

Tuuu! Diaaa! nak habaq mai ni. Ni lah antara koleksi simpanan saya selama saya mencuburi bidang fesyen rambut. Dalam bidang ini ada suka dukanya, InsyaAllah kalau diizinkan nanti saya lampirkan suka duka perjalanan kisah kasih azriey dalam bidang ini dan kehidupan...

Hidup kita rugi kalau kita tak berkongsi ilmu pengalaman baik dengan orang. Sebelum saya mampu melakukan fesyen rambut tahap ni berbagai ujian dugaan. Nak disampaikan disini, ilmu kalau kita hanya mengharap pada guru mungkin kita tak mampu menjadi lebih baik antara terbaik. Carilah ia dari merata sudut. Dalam bidang seni, terlalu halus untuk disampaikan disini. Bila kita berguru dengan banyak guru, barulah kita nampak tahap kesenian itu sebab ia tak sama tapi serupa hasilnya. Itulah kemahiran seninya seni.

Adik ini baru berusia 4tahun, Rambutnya cantik dan mudah dibentuk sebab tu boleh buat fesyen. Tak semua orang boleh, kebanyakkan kanak² seusia ini rambutnya halus.
Ini fesyen Rambut Petak @ dalam inggerisnya Flat Top
Bukan mudah nak membentuk rambut kanak² sebab mereka buas. Tambah rambut fesyen lagilah kena banyak bersabar. Tapi itulah seni, kalau minat, lagi susah lagi rasa nak buat yang terbaik kerana hasilnya nanti akan menghasilkan kepuasan.


Zaman sekarang makin ramai anak muda membotakkan kepala dan buat rambut pendek ala mawi. Kenapa? Ada sebab kejutan fesyen dan kebanyakkannya sebab tak tahan cuaca @ faktor sekeliling tempat kerja.

Ha! ni saja buat X kat kepala dia, tanda rambut ini nak dimusnahkan hehehe!
Inilah hasihnya selepas dimesin habis. Bila ditanya, ni pun dah botak dah ni. Dia cakap, mana puas tahap ni, cukur pun dua minggu ja tahan. Kalau macam ni, seminggu ja kena potong lain.
Sebelum cukur kepala, inilah peraturannya. Jangan terus cukur sebab kulit kepala kita tak tahu samada sihat ke tak. Langkah seterusnya ini saya sapu foam.
Inilah hasilnya, Gebu tak kepala mamat ni? Dah jadi kebiasaan dalam hidup dia. Bila panjang sikit ja, dah nampak tak hensem dah. Nasib Badan Daaa



Kebanyakkan fesyen yang diminati Zaman sekarang, Mohawk spiky. Kira ok la diorang ni tak buat lebih dari ni seperti mewarna rambut DLL.

Klik gambar untuk lihat lebih jelas ( Open Link in New Tab ). Tengok rambut tajam². Cicak jatuh hampeh la..hehehe!
Mula² nak tengok rambut sendiri pun segan, bila dah siap fesyen nih. Diri mengaku David Beckham la pulak. Siap tanya minyak apa sesuai nak pakai. Pakailah yang bervitamin dan halal untuk daya tahan rambut jangka panjang.

Orang pertama saya pernah buat, tinggal rambut tengah sahaja. Tepi guna mata mesin no.2

Masa mula dia mai nampak baik je. Skema je muka. Lepas dia buang rambut macam ni terus nampak ganaszzz. Kata kat dia, jangan lupa agama dan jangan tak hormat orang tua sudah la. Kadang² bila awal remaja ni, memang segala bab nak kita mencuba. Hati² takut tersalah cuba...

14 Komen disini:

dotblogspotdotkom said...

hulaweyyy.... ganaz bebeno rambut nye..

aku pikir wolverine tu sudah ganaz ya.. rupa nye ada lagi yg lebih ganas dari itu.....

Mawar_berduri said...

huhu...fesyen rambut pon boleh ubah penampilan seseorang tu...klau rambut panjang nampak macam tak hensem je..tapi bila potong pendek..baru orang perasan, fuiyo ...Ensem rupanya mamat ni ... ^__^

Kerna Kasih Azriey Sinar said...

mawar - rambut panjang skrg jarang dah org laki simpan. Betul kata mawar. Bagi perangsang skit, bila ramai memuji rmbut pendek cantik nnt yg rmbt panjang nk memendekkan rambut le :) .

Pakcik dot - zaman la kita tak leh kata org putih ja fesyen ganazzzz, tempat kita pun byk kita nmpk. yg sedihnya kmpng pun ada. adehh! sedih. Kadang² sampai tukar nama hehehe! sabor je la pakcik dot

RD said...

Mawar berduri> yang hensem tu abang Azriey kita, bukan gambar fesyen rambut tu. he he he....Azriey, jgn marah naa.

Boo-lah said...

tu dia habaq mai.. berkilau2 kepala mamat tu.. hihi..

NURA said...

salam sobat
wah keren-keren model potongan rambutnya,,
ada2 saja zaman sekarang ,,,gayanya.

salam dari NURA

Kerna Kasih Azriey Sinar said...

RD - Aduh! kena lg aku dgn abg dan kita nih. hehe! Jom pakat² kita singgah ke blog RD kita. http://rushdonemtb.blogspot.com/

Boolah & Nora - terima kasih. Zaman sekarang semuanya mahu ditiru tp jarang kebaikan ditiru. keseronokan je...

BUJANG SUSAH said...

fuuyooo... ganasnya ....

adeq said...

best!best! yg budak kecik tu steady ja....huh!

Kerna Kasih Azriey Sinar said...

Budak² la pun dah pandai berfesyen adeq.
Terima kasih semua yang sudi komen. Kalau ada pendapat tentang fesyen @ perniagaan bleh la kita berkongsi ilmu... InsyaAllah

intan izani said...

bagi saya
lelaki tak perlu rambut berfesyen sgt
yg simple2 sudah...
apetah lagi pempuan...

Kerna Kasih Azriey Sinar said...

PANDANGAN SAYA PULA - imej diri kena ada, klu xde pun xok jg sbb imej jg melambangkan peribadi diri kita. ringkas pun biarlah bersih dan kemas dan jika over plak jgnlah sampai melebihi batasan sehingga org pandang serong.

RD said...

Ye betuk tu Intan Izani, apala hang Azriey, Intan maksudkan tak payah terlalu Extreme sgt dlm berfesyen, asalkan kemas & hensem mcm contohnya AZRIEY dahle... he he he

Kerna Kasih Azriey Sinar said...

adeh! kena lg aku dgn RD nih. Mana de hensem pn aku...hehehe! dia tak cite simple mcmner tu sbb aku bg pendapat.kekadang bila ringkas sampai x terurus.hehe!

Kembali ke Halaman Utama