1 Tenaga yang paling kuat di dunia yang 1 ini adalah kasih sayang. Tanpa kasih sayang kita tak akan ber 1. Hormati dan sayangilah kerana Allah yang 1. Kita, 1 Agama, 1 Al-Quran, 1 Kiblat, 1 hari Merdeka, 1 hari raya, 1 Negara dan 1 Dunia. Jangan kerana 1 sebab kita bermusuh antara 1 sama lain. Kekuatkan ikatan 1 ini semoga tercapai 1 matlamat iaitu Sinar Kasih Sayang 1 Dunia...
بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Pernah saya dengar kata² yang boleh dikongsi bersama
|Ilmu bukan pada orang dewasa @ orang yang belajar tinggi sahaja, jadi janganlah kita tunjuk ego seolah kita mengetahui segalanya. Walaupun sesuatu teguran positif @ ilmu datang dari seorang budak kecil. Terimalah|

Terima Kasih Pada Yang Sudi Ziarah Disini, Pandangan Sahabat² mungkin lebih baik dari saya. Sama²lah kita berkongsi ilmu untuk hari ini dan masa depan kita dan semua... Sampaikan Komen Pendapat sahabat...Mudah²an kita dapat memperbaiki diri menjadi lebih baik.Terima Kasih...
Perjalanan Kisah Kasih Azriey... http://www.facebook.com/sinarmawaddah

Friday, October 09, 2009

Kes Lari Dari RoadBlock | Cerdik Tak Bertempat |

Seminggu yang lalu di Tikam Batu, Sabtu 03/10/2009 pukul 5 lebih dalam kesibukan jalan, kami digemparkan dengan suara yang menjerit " Jangan lari! jangan lari! jangan lari !". Suasana masa tu jadi kelam kabut, ramai orang melihat arah suara itu termasuk saya. Masa tu seolah tengok filem hindi plak. Mau taknya siap acu pistol lagi. Special branch SB POLIS telah berjaya menumpaskan penjenayah bumi kedah ni. Aih! macam pemberita pulak. OK! ni saya nak cerita skit. Jom Layan!!!!

Depa ni kira terselamat juga la tak kena belasah terok dengan special branch dan orang kat situ. Kalau tak antara dua, tak icu batu dua la jawab dia. Tak pasal² ja masuk lokap. Depa ni dengar special branch ni cakap lari dari ROADBLOCK. Tapi yang merosohnya, bila ditanya pasai pa hangpa lari? sorang jawab roadtax mati sorang jawab tak pakai tali pinggang. jawapan bodoh. Tapi mungkin bijak bagi depa sebab jika depa kata kami meragut @ kami bawa dadah, pakai sakit kulit la jawabnya kat situ. Inilah dikatakan ceqedik tak kena tempat. Ada lagi cerita ceqedik tak bertempat depa ni. Ikuti gambar² dan video dibawah.



Tengok special branch ikat tangan, ha! mau sakit tak kira dah tu. Masa saya tengok real perh! macam nak tergeliat ja tangan mamat nih. Ni kira ok lagi depa tak marah betul² dan tak tahu kes sebenar depa lari. Kalau tau, silap² berdeqemen mamat² dorang nih. Kalau ada yang telinga tahap semut cakap pun bleh dengar, bleh la dengar mamat baju putih ni cakap lari sebab tak pakai tali pinggang.



Masa polis ni ikat dia, polis ni kata "kami ligan depa ni dari sungai petani sana nu, Depa tak kira pa dah bawa keta punya laju". Ceqedik tak bertempat. Nak selamatkan diri dari kena tangkap, sanggup tanggung risiko mati pandu laju.


Nasib baik tak tau kes pa hangpa lari, kalau tak naya la. ( Jika kita terjadi kes² macam ni jangan terus hukum. Ambilah contoh ni. Walaupun depa ni lari memecut sehingga boleh mengorbankan nyawa depa dan orang awam, tapi dengan pengalaman dan disiplin polis² ni dan orang awam disini depa ni tak kena pukul teruk² sebab punca kes tak tahu. Tangkap dan bawa kebalai je dulu. Tapi dalam sana nanti bleh habuan la kot " sakit kulit la".
Masa ni, kalau nangis airmata darah pun takdak guna seduit pun aih. Sebelum buat satu pekara yang dianggap cerdik itu lebih baik fikir dulu adakah ia benar² berguna dan selamat ( baik untuk diri baik untuk semua).

P/s: Jadilah rakyat yang berbakti pada bumi dan masyarakat. Tiada lagi dalam rekod dunia, jahat jadi jutawan disegani dan hidup aman. Akal yang diberi bukan untuk kejahatan tapi untuk kesempurnaan kebaikan. Pupuklah sifat kasih sayang dalam diri moga kita dapat menghormati kehidupan dimuka bumi ini...

5 Komen disini:

Mawar_berduri said...

bahaya adegan kejar mengejar ni takot tertembak kelain plak, polis kot la tak tembak kat orang wama tapi klau orang jahat tu ade pistol main polis sentri ngan polis...huh sangat bahaya .....

intan izani said...

ish ngeri jugak eh...

Nur Syahirah Qahira Binti NOrdin said...

lari dari roadblock???hehe..teringat kisah lampau..asal bawak motor jer ada roadblock, asal ada roadblock mesti saya yang bawak motor..lari dari roadblock tu kacang jer..hahah... biasa buat...polis pun tak sempat nak kejar kriss buruk ku itu...sadisnya cerita..

♥ Buk@n S!ndAreLa ♥ said...

uiks...syioknye dpt msuk lam citer hindustan ek? hahahhahaha....ko kedah gk ek? ktne?

nasrul said...

maaf..sya xsuka tngok yg ramai pkul yg sikit,tambah2 dia xlawan plak..mcm polis pkul n btindak kasar kat org awam tnpa sbab..tak adil

Kembali ke Halaman Utama